Porządki w ogrodzie

Dziewczynka bierze do rączki nasionka rzeżuchy.

W tym tygodniu mówiliśmy o roślinach i o pracach w ogrodzie po zimie oraz o wyglądzie świata w okresie przedwiośnia. Poznaliśmy wiersze pt. „Kwiatki- bratki” D. Gellner i „W naszym ogródeczku” H. Zdzitowiecka. Podczas spaceru szukaliśmy pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu. Poznaliśmy i śpiewaliśmy piosenkę pt. „Pan ogrodnik” J. Bernat, naśladowaliśmy czynności ogrodnika (kopanie, grabienie, sianie, podlewanie itp.). Próbowaliśmy zafarbować białe kwiaty za pomocą barwników. Dzieci zapoznały się z nazwą i wyglądem przebiśniegu i zrobiły pracę plastyczną z płatków kosmetycznych oraz zielonego papieru. Dowiedziały się, co robi ogrodnik i jakie narzędzia wykorzystuje do swojej pracy (konewka, łopata, grabie). Razem sprzątaliśmy w ogrodzie przedszkolnym: zbieraliśmy gałęzie. Wykonaliśmy swój własny ogródek: sialiśmy rzeżuchę, fasolę oraz sadziliśmy cebulę, będziemy obserwowali wzrost swoich roślinek oraz będziemy je podlewać wodą. Liczyły kwiatki na rabatkach w zakresie 3 i więcej. Dzieci brały udział w zabawach muzyczno- ruchowych tj. „Rolnik sam w dolinie, Głowa, ramiona, kolana, pięty itp. Uczyły się czytać słów: łopata, grabie, konewka, ogród, ogrodnik, kopać, siać, podlewać metodą globalną.