Aktualności
- Z ostatnich dni
- Pokaż na jednej stronie
Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
-
Zachęcamy dzieci i ich rodziców do wzięcia udziału w konkursie tylko w formie online, podczas tego ciężkiego czasu w jakim się znaleźliśmy.
regulamin-konkurs-plastyczny-moje-ulubionepierogi-u-schabinskiej-chyrowa-ski.pdf
-
DBAMY O ZDROWIE NA PRZEDWIOŚNIU
I. Co służy naszemu zdrowiu? – rozmowa.Symbole zdrowia – kolorowanie obrazków.
II. Koszyk pełen produktów – zabawa dydaktyczna, wzbogacamy słownik o pojęcia; produkty zdrowe, produkty niezdrowe, uświadamimy jaki wpływ ma odżywiania na zdrowie człowieka i zachęcamy do częstego spożywania warzyw i owoców, zwracamy uwagę na mycie owoców i warzyw przed spożyciem oraz samodzielnego mycia rąk przed jedzeniem.
Co ukryło się w worku? – zabawa sensoryczna – rozpoznawanie warzyw poprzez zmysł dotyku.
III.Zdrowe rzeczy jem, bo zdrowym być chcę – założenie hodowli rzeżuchy.
-
ZABAWY Z WODĄ
Woda jest niezastąpiona w utrzymaniu właściwej higieny. Dlatego przy okazji rozmów na ten temat możecie wprowadzić różne zabawy i eksperymenty właśnie przy użyciu wody. Nawet najprostsze czynności mogą być dla dzieci ciekawe i rozwijające.
Przelewanie z miski do miski – można użyć dwóch naczyń, z których jedno wypełniamy wodą. Za pomocą kubka lub chochli dziecko musi przelać wodę z jednego do drugiego. Ćwiczymy wówczas sprawność motoryczną. Rodzeństwo może urządzić zawody – kto szybciej przeleje.
"Co pływa, co tonie "– do miski z wodą wrzucamy różne przedmioty, np. metalowy klucz, piórko, guzik, kora drzewa, drewniany patyczek, liść, gąbka. Sprawdzamy, co będzie pływać, a co tonąć i próbujemy zgadnąć, dlaczego.
" Rozpuści się, czy nie" – do szklanek z wodą wsypujemy różne rzeczy i zgadujemy, co się rozpuści, a co nie, np. sól, cukier, kakao, kasza manna, kawa, ryż, olej itp.
Wędrująca woda – eksperyment: www.youtube.com
-
Jak rozmawiać z dziećmi o tym , co się teraz dzieje?
Zachęcamy, aby rozmawiać z dziećmi o tym, co się teraz dzieje w związku z epidemią. Dzieciom z pewnością trudno jest zrozumieć obecną sytuację: dlaczego nie chodzimy do przedszkola, rzadziej wychodzimy z domu, nie odwiedzamy dziadków. Warto z nimi o tym rozmawiać i wyjaśniać, czym są wirusy i dlaczego się przed nimi bronimy. Dzieci, choć nie wszystko rozumieją, odczuwają również lęk i niepokój. Docierają do nich różne komunikaty: z rozmów, telewizji, wiadomości. Warto o tym rozmawiać i oswajać ich z tym tematem, żeby zmniejszać ich lęk i niepewność.
Polecamy artykuł o tym, jak mówić dzieciom o koronawirusie:
-
Chcemy Państwu zaproponować edukacyjne quizy od Squli jest to dodatkowe urozmaicenie spędzenia czasu z dzieckiem. Przedszkolak może samodzielnie bawić się i uczyć jednocześnie. Wspomagamy jego rozwój i pozwalamy poznać świat literek, cyferek oraz przyrody. Dla chętnych także pierwsze quizy z j. angielskiego.www.squla.plPamiętajmy jednak, by dzieci w wieku 3–7 lat nie oglądały telewizji dłużej niż 30 min. dziennie, zaś dzieci w wieku 7–12 lat – godzinę. Te wytyczne można także odnieść do grania na komputerze oraz kontaktu ze wszystkimi urządzeniami z monitorem (ekranem).
W poszukiwaniu zwiastunów wiosny.
Wystarczy przygotować pojemnik bądź karton, kolorowy ryż, mąkę lub piasek, no i materiały do pobrania poniżej.
Zadanie dziecka polega na tym, by znaleźć wszystkie ukryte elementy, które są widoczne na małej karcie.
Kto podejmie wyzwanie?
Przepisy, masy plastyczne oraz inspiracje na zabawy sensoryczne.
You Tube: www.youtube.com Facebook: www.facebook.com Twitter: twitter.com
UWAGA!
12 i 13 marca to dni w których
nie będą odbywały się zajęcia dydaktyczno- wychowawcze,
a jedynie działania opiekuńcze.Od poniedziałku 16.03 do 25.03.2020r.
dzieci nie przychodzą do przedszkola.
Zapraszam rodziców z grupy „Żabki”,
na zebranie podsumowujące I półrocze
17.02.br (poniedziałek)
o godz.15:30.